سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

راهنمای مراقبت از انگشتر مردانه دست ساز فیروزه

انگشتر فیروزه

مراقبت از انگشتر مردانه دست ساز فیروزه

فیروزه و انگشتر مردانه دست ساز فیروزه یکی از جواهرات حساسی است که بسیاری از مردم در نگهداری از آن بسیار با مشکل مواجه هستند و نمی توانند به خوبی از انگشتر مردانه دست ساز فیروزه خود مراقبت کنند.علت آن هم در اغلب موارد حساس بودن سنگ فیروزه به اشیا اطراف است که در همه جا یافت می شود.راه حل های زیادی برای مراقبت و نگهداری از انگشتر مردانه فیروزه ذکر شده است اما ما در این مطلب خواهان آن هستیم که به شما نکاتی را یادآوری کنیم که بسیار کاربردی باشد و بتوانید به راحتی از انگشتر مردانه فیروزه خود مراقبت کنید.

پس در ادامه با ما همراه باشید

 

 

موارد کابردی نگهداری سنگ فیروزه

انگشتر فیروزه

 پیشنهاد می شود که هرگز فیروزه را داخل آب نگذارید.

هرگز انگشتر فیروزه مردانه را در معرض حرارت زیاد قرار ندهید بعضی اوقات برای خشک کردن فیروزه آن را کنار کتری،سماور،بخاری و یا سشوار قرار می دهند که اشتباه است و ممکن است به فیروزه آسیب جدی وارد کند.فقط کافی است آن را در یک محل خشک و گرم قرار دهید.

هرگز مواد شوینده و تمیز کننده قوی به انگشتر فیروزه نزنید موادی چون وایتکس وآنزیم های پاک کننده

هنگامی که با صابون یا مایع شستشو، دست ها را می شویید حتما انگشتر فیروره را از انگشت خارج نمایید و آن را خشک کنید و همچنین مراقب باشید کف صابون در پشت فیروزه باقی نمانده باشد.

اگر قرار است برای مدت طولانی از زیورآلات بخصوص انگشتر فیروزه خود استفاده نکنید بهتر آن است که فیروزه را داخل پنبه یا خاک اره قرار داده در یک سلفون پیچیده وحتی داخل سلفون را نیز مکیده و از هوا خالی کنید تا فیروزه در معرض هوا هم قرار نگیرد.

فیروزه نیشابوری اگر در شرایط مناسب نگهداری شود هرگز خراب،فاسد و چرب نمی شود.اما فیروزه های آمریکایی در برخی از موارد از فیروزه نیشابوری هم خوش رنگ تر می شود که درصورت نگهداری ناصحیح ممکن است بعد از مدتی ترک ترک شده و خط های سفید رنگی روی آن ظاهر می شودکه نشان دهنده فساد فیروزه است.

خب تا حدودی شما عزیزان با نحوه مراقبت از انگشتر مردانه دست ساز فیروزه آشنا شدید و میتوانید از این به بعد با خیال راحت تری از جواهرات فیروزه خود مراقبت و نگهداری کنید.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع کامل از نحوه نگهداری و مراقبت از انگشتر مردانه دست ساز فیروزه به سایت زرسی مراجعه فرمایید.