سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

خواص سنگ فیروزه

انگشتر فیروزه?

سنگ فیروزه از نظر پیشوایان دین اسلام چه فضایل و خواصی دارد؟


توضیحاتی درباره خواص سنگ فیروزه

نگاه به فیروزه چشم را تقویت می کند. گذاشتن فیروزه بر روی چاکرای گلو برای درمان گلو درد ، تقویت تارهای صوتی و درمان بیماری های ریوی و تنفسی موثر می نماید.

فیروزه قلب را تقویت می کند و سعه صدر می دهد. این سنگ ، افسردگی های روحی و روانی و همچنین ناراحتی های عصبی را درمان می کند و باعث آرامش می شود.

استفاده از انگشتر و یا گردنبند فیروزه ، برای دور کردن انرژی های منفی به ویژه چشم زخم و آثار آن بسیار مناسب است. این سنگ مانند عقیق ، حرز بسیار مهمی در برابر حوادث و بلایا به شمار می رود و برای آسان شدن کارها و رونق در کسب و کار بسیار مفید می نماید.

 

همچنین گفته شده رنگ سنگ فیروزه هنگام بیماری صاحب این سنگ تغییر می کند و زمانی که حال او بهتر می شود رنگ آن به حالت اولیه بر می گردد.

فواید و خواص انگشتر و سنگ فیروزه از نظر پیشوایان دین اسلام

  شادابی روح

    تقویت چشم

    سعه صدر (گشایش سینه)

    تقویت قلب

    تسهیل امور


نگین فیروزه?

امام صادق(ع) درباره این پنج فایده فرموده اند: «دوست دارم هر شخص مؤمن پنچ انگشتر در دست داشته باشد. عقیق ، حدید صینی ، یاقوت ، درّ نجف و فیروزه که این خواص را دارد:

1- نگاه به سنگ فیروزه سبب نشاط و شادابی روح می شود

2- نگاه به فیروزه چشم را قوی می کند

3- دست کردن انگشتر فیروزه ، سعه صدر و تحمل در برابر مشکلات می بخشد

4- سنگ فیروزه قلب را تقویت می کند و قوّت می بخشد

5- حاجت را بر آورده می سازد و کارها را آسان می کند»

6- دفع فقر


خواص سنگ فیروزه از زبان امامان

امام صادق(ع) می فرماید:«کسی که انگشتر فیروزه در دست کند ، فقیر نمی شود و بی پول نمی ماند.»

7- یار و کمک در امور

«امیر مؤمنان(ع) چهار انگشتر در دست داشته اند که یکی از آن ها فیروزه بوده و حضرت آن را برای پیروزی در برابر مشکلات به دست می کرده اند.»

8- سبب بالا رفتن دعا و تسریع در اجابت آن

پیامبر اکر(ع) می فرمایند که همانا خداوند به من خطاب کرد:«ای پیامبر! همانا من حیا می کنم از این که بنده ای در دستش انگشتر فیروزه باشد و دستش را به دعا بلند کند و من دعای او را مستجاب نکنم و دست خالی برگردانم.»

سنگ فیروزه بسیار عظمت دارد و در عظمت و فضیلت آن همین بس ، که اما رضا(ع) فرمودند:«اولین کوه هایی که اقرار به ولایت حضرت علی(ع) کردند، کوه های فیروزه ، عقیق و یاقوت بوده است»

روزی مردی به خدمت اما کاظم(ع) رسید و در انگشت حضرت ، انگشتر فیروزه ای دید. درحالی که آن مرد به انگشتر خیره شده بود ، حضرت از او پرسیدند:«می دانی نام این انگشتر چیست؟» وی در پاسخ گفت:«فیروزه!» حضرت به او فرمود:«فیروزه ، نام  آن در زبان فارسی است ، لکن در زبان عربی به آن «ظفر» (پیروزی) می گویند»