سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

فواید و خواص استفاده از سنگ چشم ببر چیست؟

سنگ چشم ببر

خواص چشم ببر

سنگ چشم ببر “Tiger’s Eye” به دلیل ظاهری زیبا و خاصیت‌های جادویی مورد توجه پیشینگان بوده است. هرچند که امروزه هم این سنگ در صنعت جواهرسازی و زیورآلات همواره مورد توجه واقع شده است.

سنگ درمانی که امروزه با نام  gem therapy معروف است  یکی از موارد جالب توجهی‌ست که افراد را به استفاده از انواع سنگ‌ها جذب می‌کند. شاید همین دلیل باعث شده تا استفاده از انواع سنگ‌ها در جواهرسازی مورد توجه قرار گیرد.

سنگ درمانی امروزه به عنوان یکی از رشته‌های طب مکمل معرفی می‌شود. استفاده از سنگ‌ها به عنوان یکی از شیوه‌های درمان طب سنتی که در سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال مردم جهان واقع شده است، قدمتی هزار ساله دارد. بر اساس برخی شواهد سنگ‌ها برای مقاصد درمانی، محافظت افراد در برابر بلایای طبیعی و تاثیرات نامطلوب محیطی مورد استفاده قرار گرفته است.

 “سنگ چشم ببر” که از آن به عنوان سنگ قدرت هم یاد می‌شود یکی از سنگ‌هایی‌ست که به دلیل خواص درمانی منحصربه فردی که دارد در جواهرسازی هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. فعال کنندگی اندام‌های حرکتی مانند مفاصل و کاهش دردهای عضلانی از خواص درمانی جالب توجه این سنگ است.

 افزایش ثروت، تقویت شجاعت و قوای جسمانی از ویژگی‌های “سنگ چشم ببر” است. این سنگ همچنین برای درمان اختلالات چشمی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 در علم انرژی درمانی چشم ببر همچنین سرعت فعالیت چاکرای سوم را کاسته و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند. به طور کلی چشم ببر متعادل کننده عواطف است که لجاجت را نرم کرده و دیدی روشن به فرد می‌دهد. در واقع با تخلیه انرژی و ایجاد تمرکز، ارتباط با اراده و قدرت شخصی را تقویت می‌کند.

 برخی معتقدند که حرکت نور در سطح آن باعث رؤیت پنداره و پیشگویی شده است.

 سنگ چشم ببر

خواص درمانی سنگ چشم ببر در علم پزشکی

خواص چشم ببر بسیار زیاد و قابل توجه است که عبارتند از: 

برقراری تعادل میان چاکرای دوم و سوم

درمان اختلالات بینایی و چشمی

دفع سموم

افزایش میل جنسی

درمان مشکلات استخوانی و ستون فقرات

ضد اضطراب

تقویت کبد

آنتی باکتریال

تسکین بیماری های تنفسی و آسم

تسکین درد مفاصل

 

خواص چشم ببر در ماه‌های تولد

 

اگرچه خواص چشم ببر سبب گشته تا امروزه مورد استفاده همگان قرار گیرد، اما لازم است بدانید تحقیقات اخیر به دست آمده خبر از تاثیر گذاری بیش تر این سنگ بر متولدین برج جوزا، سنبله و اسد می دهد. این بدان معنا است که تماس این سنگ با بدن افرادی که زاده ماه های خرداد، شهریور و مرداد هستند، سازگاری بیشتری داشته و موجب افزایش انرژی آن ها می شود. اما جالب است بدانید در میان ماه های نام برده، خواص سنگ چشم ببر، بیش تر شامل حال متولدین مرداد می شود. زیرا سنگ چشم ببر متعلق به چاکرای خورشیدی بوده و این در حالی است که سیاره متولدین ماه مرداد خورشید می باشد.